Strona główna
O mnie
Usługi
Artykuły
Ulubione linki
Kontakt
Nauczanie umiejętności społecznych
EDUCO
Poradnictwo Pedagogiczne Krystyna Łuczak
Nauczanie umiejętności społecznych
1. Nauczanie umiejętności społecznych jako metoda kształtowania prawidłowych zachowań u dziecka, alternatywnych do zachowań agresywnych

Umiejętności społeczne są wzorcami zachowań społecznych, które nadają dzieciom kompetencję społeczną, czyli zdolność wywierania pożądanego wpływu na ludzi. Od pewnego czasu zwraca się uwagę na to, że owe umiejętności mogą mieć wpływ na życie osobiste, zdrowie psychiczne i fizyczne, a także na powodzenie w życiu codziennym. Ćwiczenie umiejętności społecznych u dzieci wpływa na poprawę ich zachowania, na ich funkcjonowanie w grupie, zwiększa możliwość uzyskiwania większych osiągnięć w szkole. Dziecko, które wykorzystuje umiejętności, społeczne, rzadziej popada w konflikty i kłopoty, czuje się bezpieczniej.  Trenowanie umiejętności społecznych wspomaga rozwój i zapobiega wielu problemom, które mogą pojawić się wraz z dorastaniem. Nauczanie umiejętności ogranicza również występowanie zachowań niepożądanych i może być wdrażane jako program naprawczy

                                                 

Celem zajęć jest pokazanie korzyści płynących z nauczania umiejętności społecznych oraz zapoznanie z procedurami nauczania umiejętności społecznych.

Program zajęć:

1.     Wprowadzenie:

a. Metoda nauczania umiejętności społecznych, jako metoda kształtowania prawidłowych zachowań u dziecka.

b. Nauczanie umiejętności społecznych, jako metoda naprawcza w pracy z dzieckiem: agresywnym, nadpobudliwym, sprawiającym problemy wychowawcze.

2.    Komponenty metody uczenia umiejętności społecznych.
3.    Identyfikowanie i diagnozowanie dzieci do nauki umiejętności społecznych.
4.    Planowanie i rozpoczynanie nauki umiejętności społecznych.
5.    Wdrażanie nauki umiejętności społecznych.

Nauczyciele uczestniczący w warsztatach nauczą się:

  • identyfikowania i diagnozowania dzieci do nauki umiejętności społecznych,
  •  planowania i przeprowadzania zajęć wzmacniających kompetencje społeczne dzieci.
_________________________________________________________________________________________________
Czas trwania: 4 godz.