1. Zajęcia psychoedukacyjne dla przedszkolaków "Przedszkolak w świecie emocji"
Podczas zajęć dzieci mają możliwość lepszego poznania siebie w momentach smutku i radości. Właściwa edukacja emocjonalna sprzyja dobremu samopoczuciu, zdrowiu i zapobiega trudnościom rozwojowym, umacniając tworzenie zrównoważonej osobowości. Wyrażanie i kontrolowanie emocji jest podstawowym procesem wychowawczym, sprzyjającym procesowi rozwoju.
„Edukacja emocjonalna wzbogaca nie tylko uczniów, ale również nauczycieli. Tworzy ona komunikację, buduje empatię i wyznacza wspólne cele oparte na dialogu i szacunku.”
Celem zajęć jest nauczenie dzieci rozpoznawania własnych uczuć. Dzięki tej świadomości łatwiej im będzie odnaleźć wewnętrzną równowagę zarówno w samotności, jak i w relacjach z innymi.
Program zajęć:
Zajęcia adresowane są do przedszkolaków (4-5 lat). Składają się z czterech modułów:
- Edukacja emocjonalna przedszkolaka – Radość i smutek
- Edukacja emocjonalna przedszkolaka – Zaskoczenie i strach
- Edukacja emocjonalna przedszkolaka – Czułość i rozdrażnienie
- Edukacja emocjonalna przedszkolaka – Wstyd i nadzieja
Czas trwania: 4 spotkania x 1 godz. lub 8 spotkań x 1 godz. |